www.rallyfan.ewk.hu

Rally minden mennyiségben!

MENÜ
Lakatos Róbert válaszai a szurkolóknak


Az Eger- és a Veszprém-rali rendezője is nyitott a szurkolók véleményére.

Sok építő jellegű észrevétel érkezett a Mecsek-rali rendezőjével, Jelen Istvánnal készített riportunkhoz. Jelen István ezt megköszönte, és ígéretet tett, hogy amint van fejlemény a versenyével kapcsolatban, újra jelentkezik.

Addig is megkerestük Lakatos Róbertet, az Eger- és a Veszprém-ralik rendezőjét, ő is mondja el véleményét a szurkolók felvetéseivel kapcsolatban.

A legtöbb pozitív visszajelzés a shakedownnal kapcsolatban érkezett, ami annál is inkább lehet Lakatos asztala, mert ő volt az első, aki Veszprémben és Egerben is rendezett ilyet, sőt, annak idején még a fotósok kérését is meghallgatta, és már a shakedownon rajtszámmal rajtoltak az autók.

Bár akkoriban a közönség körében nem volt annyira ismert, mi is a shakedown, és Magyarországon még nem élt annyira a szurkolók tudatában, hogy a hivatalos teszten akár többször is látható a mezőny, mint egy versenynapon – legalábbis az a része, amelyik részt vesz rajta. Én emlékszem, hogy a veszprémi shakedownon, ami emlékeim szerint reggel nyolctól délig tartott, szinte soha sem volt egy percnél több különbség két autó között. Mellesleg az akkori rali évkönyv címlapfotója is a shakedownon készült.

„Mi voltunk az elsők, akik sok évvel ezelőtt shakedownt csináltunk. Amikor Egerben kötelező volt a részvétel, akkor, az nem tetszett a versenyzőknek. Amikor nem volt kötelező, akkor pedig az volt a tapasztalat, hogy sokan nem akartak részt venni rajta, és inkább maguk szerveztek tesztet, mi pedig nem erőltettük, hogy olyan dolgot szervezzünk, amire nincs jelentkező.”

„Alapvetően nyitott vagyok a shakedownra. Ha a versenyzők és a nézők részéről erre van igény, akkor megoldható, Veszprémben és Egerben is.”


A hétköznapi versenyrendezést, a szurkolókkal együtt Lakatos sem nagyon preferálja.

„A versenyzők véleménye is megoszlik. Van, aki azt szeretné, ha előző hétvégén lenne a tréning, mert hét közben dolgozik. Van, aki csütörtök-pénteken szeretné a tréninget, mert akkor csak egyszer kell lemennie a versenyre. Az Eger-ralin biztosan szombaton és vasárnap lesz a verseny, de péntekre is szeretnénk programmal szolgálni a szurkolóknak.”

Lakatos az elől sem zárkózott el, hogy a Formula–1-hez hasonlóan, az első versenynap előtt lehetőséget nyújtson a szurkolóknak, hogy személyesen találkozhassanak a versenyzőkkel és az autókkal.

„Az ötlet jó. Szeretnénk a jövő évi Start Autó-ralit még jobban eladható rendezvénnyé tenni, amivel egyrészről olyan embereket is be tudunk vonni a raliba, akik egyébként nem mennének ki a pályákra, másrészről a rali szurkolóknak is szeretnénk még többet adni. Ha az az igény, hogy legyen egy olyan alkalom, ahol az autókat is meg lehet nézni közelről és a versenyzőktől is lehet autogramot gyűjteni, akkor ezt meg lehet szervezni. Persze ehhez az is kell, hogy a versenyzők is partnerek legyenek ebben.”

Az éjszakai gyorsaságiról azonban nem olyan pozitív a véleménye, mint Jelen Istvánnak.

„Veszprémben biztosan nem mernék nyáron éjszakai gyorsaságit rendezni, mert a tábortűz Magyarországon hozzátartozik az éjszakai rali nézéshez, és abban az időszakban fokozottan tűzveszélyes az erdő. Tavaly Egerben volt éjszakai gyorsasági, de azzal tisztában kell lenni, hogy Magyarország tavasszal nem egy mediterrán Sanremo, itt hideg van éjszaka, ami a pályán dolgozó sportbírókat is próbára teszi. Az éjszakai szakaszokon sokan rohangáltak át a pályán, nem mindig józan állapotban, úgyhogy nálunk ennek a biztonsági részét nem biztos, hogy vállalhatónak érzem!”

Ha Lakatossal beszélgetünk, nem lehet megkerülni az idei Veszprém-rali prológját, ami nem úgy sikerült, ahogyan az eltervezték.

„Egyedül az én hibám volt, hogy rosszul számoltam ki az időket, ami miatt sokat csúszott a prológ. Le kell vonni a tanulságokat. Az biztos, hogy jövőre ilyen formában nem fogjuk megrendezni. Az is biztos viszont, hogy a helyszín jó és alkalmas arra, hogy prológot tartsunk rajta. Viszont az is tény, hogy egyes részeit nagyon kijárták a versenyzők. Ezeket vagy le kell aszfaltozni, vagy más módon jobban megkötni a talajt. Az idén a Waldviertel-ralin volt egy kezdeményezés, hogy a két prológkör között volt egy gyűjtő, ahol lehetett a versenyzők között bóklászni. Ez is egy megfontolandó lehetőség.”

„Azért még annyit hadd mondjak el, hogy a magyar versenyeket összehasonlítva a külföldi versenyekkel, Waldviertel, Barum, stb., egyáltalán nem rosszabb a magyar rendezés. Mindig mindent lehet persze javítani, és mi sem vagyunk tökéletesek, de szerintem nem járunk rossz úton.”


Ez utóbbi gondolatot magam is meg tudom erősíteni. Például a Sanremo-rali szervezése több területen sem ütötte meg a magyar rali 1-es versenyek színvonalát.

Rajtatok a sor megint, ha van valakinek használható ötlete, véleménye, írja meg.


Asztali nézet